Menu
Město Nepomuk - Úřad a Samospráva
Nepomuk
Město Nepomuk - Úřad a Samospráva Oficiální web města
rozšířené vyhledávání

Odbor obecní živnostenský úřad a vnitřních věcí

Živnostenská oprávnění, občanské průkazy a cestovní doklady, evidence obyvatel, matrika, ověřování dokumenů, výpisy z veřejných rejstříků, Czech POINT ...


Na úseku obecní živnostenský úřad:

  • Zajišťuje a plní v rámci svého obvodu působnosti veškeré úkoly, vyplývající pro pověřené obecní úřady v přenesené působnosti ze zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 570/1991 Sb. o živnostenských úřadech, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 255/2012 Sb. o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů, některých ustanovení zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a jiných zákonů, zejména:
  • Vydává živnostenská oprávnění pro živnost volnou, živnosti řemeslné, vázané, koncesované a provádí jejich změny, zrušení, přerušení a pozastavení.
  • Provádí živnostenskou kontrolu ve svém správním obvodu a ukládá pokuty za porušení povinností podle živnostenského zákona a souvisejících zákonů.
  • Spolupracuje s Českou obchodní inspekcí a provádí společné kontroly.
  • Je provozovatelem živnostenského rejstříku a vydává výpisy ze živnostenského rejstříku v působnosti celé České republiky.

Plní další úkoly stanovené zvláštními právními předpisy a dále jako centrální registrační místo:

  • přijímá přihlášky k registraci nebo oznámení na základě zvláštního právního předpisu od osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění
  • přijímá oznámení a hlášení v oblasti sociálního zabezpečení od fyzických osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění a to v rozsahu stanoveném zvláštními právními předpisy
  • přijímá oznámení osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění o vzniku volných pracovních míst nebo jejich obsazení
  • přijímá oznámení a hlášení fyzických osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění vůči zdravotním pojišťovnám v rozsahu stanoveném zvláštním právním předpisem
  • Vede evidenci zemědělských podnikatelů, vydává osvědčení o zápisu zemědělského podnikatele, provádí změny a vyřazení z evidence.
  • Vydává výpisy z informačního systému evidence zemědělského podnikatele v jeho správní působnosti.
  • Vydává ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy v rámci projektu Czech POINT.

Výkon státní správy na úseku občanských průkazů:

  • vydávání občanských průkazů se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem, občanských průkazů se strojově čitelnými údaji nebo občanských průkazů bez strojově čitelných údajů
  • přijímání a zpracování žádostí o vydání občanského průkazu
  • kontrola správnosti údajů v žádosti a odstranění rozporů v údajích
  • předávání vyhotovených občanských průkazů občanům
  • vydávání potvrzení o občanských průkazech
  • rozhodování o skončení platnosti občanských průkazů
  • přijímání ohlášení o ztrátě, poškození, zničení, odcizení a nálezu občanského průkazu
  • přebírání občanských průkazů do úschovy
  • zadržení neplatných občanských průkazů
  • řešení přestupků na úseku občanských průkazů
  • vedení údajů o vydaných občanských průkazech
  • poskytování údajů z evidence občanských průkazů

Výkon státní správy na úseku cestovních dokladů:

  • vydávání cestovních pasů s biometrickými údaji
  • vydávání cestovních pasů bez strojově čitelných údajů a bez nosiče dat s biometrickými údaji
  • pořizování biometrických údajů
  • přijímání žádosti o vydání cestovních pasů
  • kontrola správnosti údajů v žádostech o vydání cestovních pasů a odstraňování rozporů v údajích
  • potvrzení správnosti nebo upřesnění údajů uváděných na žádostech o vydání cestovních pasů zaslaných prostřednictvím zastupitelských úřadů
  • kontrola funkčnosti nosiče dat s biometrickými údaji
  • přijímání ohlášení ztráty, odcizení, nálezu cestovních pasů
  • předávání vyhotovených cestovních pasů

Výkon státní správy na úseku matriční agendy:

  • vedení matričních knih, sbírek listin, druhopisů matričních knih a jejich aktualizace
  • provádění matričních zápisů v knihách manželství, úmrtí, narození v obvodu matričního úřadu
  • vydávání matričních dokladů, potvrzení o údajích z matričních knih a doslovných výpisů z matričních knih
  • provádění ověřování rodných, oddacích a úmrtních listů, vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství a potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize pro použití v cizině
  • přijímání žádostí o uzavření manželství a zabezpečování výkonu obřadu uzavření manželství
  • přijímání oznámení soudů o rozvodech manželství a provádění zápisů v knihách manželství
  • přijímání oznámení o zpět vzetí příjmení po rozvodu manželství
  • vedení řízení o změně jména a příjmení
  • vydávání vysvědčení o právní způsobilosti občanů k uzavření manželství v cizině
  • vydávání osvědčení k církevním sňatkům
  • přijímání žádostí o zápis do zvláštní matriky
  • provádění zápisů o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  • provádění kontroly vedení matričních knih a sbírek listin u matričních úřadů ve správním obvodu

Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel:

  • provádění změny místa trvalého pobytu
  • poskytování údajů z informačního systému evidence obyvatel
  • zapisování údajů do IS EO v rozsahu stanovené zákonem
  • správní řízení ve věci zrušení údaje o místu trvalého pobytu

Další výkon státní správy:

  • provádění ověřování shody opisu nebo kopie s listinou (vidimace)
  • ověřování pravosti podpisu (legalizace)
  • vydávání ověřených výstupů z informačních systémů veřejné správy v rámci projektu Czech POINT

Odkaz na průvodce životními událostmi: https://pruvodce.gov.cz/ 

Osoby

Petr Gula

Živnostenský úřad

Veronika Nová

Evidence obyvatel, občanské průkazy, cestovní doklady, ověřování, matrika

Jaroslava Voráčková

Evidence obyvatel, občanské průkazy, cestovní doklady, ověřování, matrika